اخبار

دکتر 2
بابازاده، مدیرعامل پتروفرهنگ خبر داد؛

از سرگیری تولید متانول در پی وعده دولت در تعدیل قیمت گاز

در پی اعلام تعدیل قیمت گاز توسط دولت، با دستور مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ تولید دو واحد متانولی سبلان و کیمیا پارس خاورمینه از سر گرفته شد.
به گزارش واحد ارتباطات و توسعه برند هلدینگ پتروفرهنگ،مدیرعامل در این خصوص گفت: با پیگیری های مجدانه صورت گرفته توسط فعالان حوزه صنعت پتروشیمی و همراهی دولت انقلابی، اصلاح قیمت گاز در دستور کار شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار گرفت از این رو پس از چند روز توقف تولید واحد های متانولی، در اقدامی داوطلبانه و وظیفه شناسانه تولید متانول دو واحد سبلان و کیمیا پارس خاورمیانه از سر گرفته شد.
دکتر علیرضا بابازاده افزود: بر اساس تصمیم دولت مقرر گردیده که نرخ قیمت گاز از ابتدای سال 1401 تعدیل گردد تا ضمن بازگشت تولید این محصول به میزان پیش از توقف تولید، جبران مافات عدم النفع شرکت های تولید کننده نیز در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به برنامه پتروفرهنگ برای افزایش تولید متانول اظهار داشت: با این حمایت دولت و تعجیل مسئولان امر در استقرار نظام قیمت گذاری جدید و عادلانه، نه تنها تولید دو واحد پیش گفته از سر گرفته می شود بلکه از چرخه اقتصادی ایجاد شده، توان هلدینگ در تکمیل دو واحد متانولی دنا و سیراف انرژی نیز افزایش خواهد یافت تا در آینده ای نزدیک پتروفرهنگ با تولید سالانه 6 میلیون و 600 هزار تن متانول، به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در دنیا معرفی شود.

Share :

اخبار اخیر