اخبار

دکتر بابازاده 2
احقاق حقوق فرهنگیان کشور با صدور رای دیوان عالی کشور به نفع شرکت شیمیایی لاوان

بابازاده، مدیرعامل پتروفرهنگ: تلاش جهادی، نتیجه ای عادلانه و انقلابی داد

با حمایت های وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و سهامداران، رای دیوان عالی کشور در خصوص تعیین تکلیف وضعیت ملکی شرکت شیمیایی لاوان به نفع این شرکت صادر گردید.

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با اشاره به این مطلب گفت: پس از 7 سال توقف عملیات اجرایی این شرکت به دلیل معارض حقوقی زمین، با پیگیری های صورت گرفته در نهایت حکم دیوان عالی کشور در خصوص مالکیت تام این شرکت صادر و سال ها بلاتکلیفی پروژه پایان یافت.

علیرضا بابازاده افزود: این زمین با بیش از 24 هکتار وسعت به عنوان یکی از زیر مجموعه های هلدینگ انرژی سپهر با هدف تولید سالانه 1 میلیون و 750 هزار تن اوره و آمونیاک در فاز دو عسلویه تاسیس می گردد اما متاسفانه پروژه به دلیل وجود معارض زمین، با 12 درصد پیشرفت فیزیکی متوقف می ماند و در حقیقت عدم النفع آن متوجه بیش از 1 میلیون فرهنگی عضو صندوق ذخیره فرهنگیان و سهامداران گروه مالی سپهر صادرات و بانک صادرات به عنوان صاحبان اصلی این شرکت می شود.

وی افزود: پس از تغییر تیم مدیریتی و با پیگیری مدیرعامل شرکت شیمیایی لاوان و همچنین حمایت های صندوق ذخیره فرهنگیان و تشکیل شورای حقوقی در این مجموعه، روند پیگیری تعیین تکلیف این پروژه با رویکردی جدید در دستو کار قرار گرفت و جلسات متعددی با روسای دادگستری استان بوشهر و مدیران وزارت نفت و دادگستری برگزار شد تا در نهایت مقرر گردید پرونده مجددا جهت بررسی مورد ارزیابی قرار گیرد و در آخرین مرحله نیز امروز سه شنبه 15 شهریورماه 1401 حکم دیوان عالی کشور در خصوص مالکیت زمین به نفع شرکت شیمیایی لاوان صادر گردید.

بابازاده در ادامه اظهار داشت: تلاش جهادی صورت گرفته در خصوص تعیین تکلیف دارایی فرهنگیان کشور به نتیجه ای عادلانه و انقلابی ختم شد. همانطور که قبلا نیز عنوان کرده ایم، در خصوص منافع فرهنگیان به هیچ عنوان مسامحه ای صورت نخواهد گرفت و خلق بیشترین ثروث برای اعضای صندوق ذخیره همواره به عنوان اصل خدشه ناپذیر در مجموعه پتروفرهنگ مدنظر بوده است

وی در پایان گفت: عدالت محوری دستگاه قضا در احقاق حقوق فرهنگیان عضو صندوق ذخیره ستودنی است و لذا قدردان حسن توجه ایشان هستیم. همچنین در این مسیر، پیگیری های وزیر آموزش و پرورش، اهتمام جدی دکتر نجف پورمدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و تیم حقوقی این مجموعه و نیز پیگیری های مدیرعامل شرکت شیمیایی لاوان و سهامداران آن منجر به احقاق حقوق اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان شد.

Share :

اخبار اخیر