اخبار

DSC_7096-670x400
مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان خبر داد:

بسیج کلیه ظرفیت‌های حاکمیتی برای آغاز عملیات اجرایی پروژه عظیم شیمیایی لاوان

دکتر حمیدرضا نجف‌پور کردی که روز دوشنبه 6 تیرماه 1401 به همراه جمعی از معاونین و مدیران این موسسه از پروژه‌ها و مجتمع‌های هلدینگ پتروفرهنگ در منطقه عسلویه بازدید می‌کرد گفت: طرح لاوان با توجه به استراتژیک بودن محصولات این پروژه و تنوعی که در سبد سرمایه‌گذاری‌های موسسه و پتروفرهنگ در صنعت پتروشیمی خواهد داشت، از اهمیت بالایی برخوردار بوده و به همین جهت در راستای تامین مالی عملیات اجرایی آن مساعدت‌‌های لازم از طرف صندوق صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان تصریح کرد: پروژه شیمیایی لاوان که با هدف تولید و صادرات اوره و آمونیاک در کشور اجرا می‌شود یکی از مهم‌ترین پروژه‌های تحت مدیریت هلدینگ پتروفرهنگ است.

دکتر نجف‌پور همچنین ابراز امیدواری کرد با رایزنی و مذاکره‌های مستمر با مقامات عالی نظام، به زودی مشکلات این پروژه حل شده و زمینه لازم برای اجرایی شدن آن فراهم شده است.

با توجه به ارزش بالای اوره در بازارهای بین‌المللی، بهره‌برداری‌از این پروژه علاوه بر ایجاد تنوع در سبد محصولات پرتفوی هلدینگ پتروفرهنگ، به افزایش سوددهی برای خیل عظیم سهامداران این شرکت که بخش اصلی آنها را خانواده بزرگ فرهنگیان تشکیل می‌دهند منجرخواهد شد.

 

Share :

اخبار اخیر