اخبار

داود-باقری-min-1-oyuna634b1zd33n0x4j8vd1olnh1n2gtn8s0fvj7ec
مدیرعامل از برنامه های جدید هلدینگ انرژی سپهر خبر داد

رنسانس صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان استارت آپ های ملی

مدیرعامل از برنامه های جدید هلدینگ انرژی سپهر خبر داد؛

رنسانس صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان استارت آپ های ملی

مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر گفت: باتوجه به ریل گذاری مستحکم در حوزه تولید متانول کشور، هدایت این ریل به سمت زنجیره ارزش را اجتناب ناپذیر می دانیم و از شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های ملی برای ایجاد بستری نوین بهره خواهیم برد.
مدیرعامل هلدینگ انرژی سپهر در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: این هلدینگ پتروشیمی پس از بهره برداری از پروژه های تولید متانول در اقصی نقاط کشور، تولید کننده عمده این محصول در دنیا خواهد شد و به همین جهت باید افق جدیدی را برای این حوزه تدوین و ترسیم کرد.

داود باقری افزود: با تولید 20 میلیون تن متانول در آینده نزدیک ، دریچه جدیدی تحت عنوان زنجیره ارزش را پیش رو خواهیم داشت از همین رو با تشکیل یک کارگروه از متخصصان و کارشناسان صاحب نظر در این حوزه، برنامه های جدیدی را در خصوص ورود به این آوردگاه تدوین کرده ایم و اکنون در میانه مسیر هستیم.

وی افزود: در ادامه برنامه ریزی های این هلدینگ، نشست های تخصصی با دانشگاهیان، استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان برگزار و برنامه های نوینی را پیش بینی کرده ایم تا با تکیه بر دانش و توان ملی، فرصت های جدیدی را برای تولید سودمند، اشتغال پایدار و توسعه تکنولوژی موجود ایجاد کنیم و شاهد رنسانس صنعت پتروشیمی با تکیه بر توان بومی باشیم.

مدیرعامل انرژی سپهر با تاکید بر برنامه محور بودن این هلدینگ گفت: « 3 رویکرد اصلی هلدینگ انرژی سپهر برای سنوات آتی “افتتاح پروژه ها”، “ایجاد بازار فروش جدید” و “گام نهادن در صنایع پایین دست” پتروشیمی است تا ضمن ایجاد ارزش افزوده، سرمایه گذاری های بلند مدت و سودآوری را برای مجموعه تعریف کنیم. ایستایی در این دوره حساس از تاریخ پتروشیمی قطع به یقیین آینده روشنی را رقم نخواهد زد و میبایست با پویایی و خلاقیت، بسترهای نوینی را برای ارزش آفرینی خلق کرد.

باقری در پایان گفت: « انرژی سپهر و هلدینگ پتروفرهنگ در سال های پیش رو تولید کننده حدود یک سوم از کل متانول کشور خواهند بود و فرصت های یگانه ای را ایجاد خواهند کرد. و سه مگامتانول سبلان، دنا وسیراف ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی ایران را افزایش خواهند داد.

Share :

اخبار اخیر