اخبار

بابازاده

علیرضا بابازاده مدیرعامل پتروفرهنگ شد

در جلسه‌ای با حضور جواد نوری، مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان، مسئولیت مدیر عاملی هلدینگ پتروفرهنگ به علیرضا بابازاده سپرده شد.

به گزارش روابط عمومی پتروفرهنگ، در این جلسه که در محل دفتر این شرکت برگزار شد ودر آن علاوه بر نوری، حمید باقرنژاد نایب رییس هیات مدیره و عباسعلی قدیریان معاون سرمایه‌گذاری و توسعه صندوق ذخیره فرهنگیان و جمعی از مدیران شرکت پتروفرهنگ نیز حضور داشتند، علیرضا بابازاده به عنوان چهارمین مدیرعامل پتروفرهنگ معرفی شد.

در این جلسه، نوری ضمن  تشکر از زحمات مرضیه شاهدائی، آرزوی توفیق برای مدیرعامل جدید پتروفرهنگ داشته و بر اهمیت کلیدی این هلدینگ در تامین منافع فرهنگیان عضو صندوق ذخیره فرهنگیان تاکید کرد و خواستار توجه همه ارکان این موسسه و شرکت های تابعه بر اهمیت این مساله شد.

وی همچنین با حمایت از بهره گیری از توان بومی و ساخت داخل در پیشبرد پروژه ها، گفت: اولویت با بازدهی اقتصادی و تامین منافع و سود اعضاست ولی با رعایت این شرط اساسی، شرکت‌های عضو مجموعه صندوق و از جمله پتروفرهنگ باید طوری برنامه‌ریزی کنند که از ظرفیت های داخلی و به خصوص متعلق به مجموعه صندوق همچون شرکت ماشین سازی اراک و شرکت ساختمانی معلم، استفاده بهینه شود.

نوری در خاتمه صحبت های خود تاکید کرد: می‌توان با نظارت بر روند تولید در مجتمع‌های تولیدی، بهره‌برداری از پروژه‌های در حال احداث، سرمایه‌گذاری‌های درست و بجا و تعریف پروژه‌های جدید در صنعت نفت و گاز و پتروشیمی به یکی از قطب‌های پتروشیمی در کشور تبدیل شود.

در ادامه این جلسه، علیرضا بابازاده مدیر عامل جدید شرکت پتروفرهنگ با تشکر از حسن اعتماد نوری و هیات مدیره شرکت پتروفرهنگ در سپردن این مسئولیت، به فعالیت‌های پتروفرهنگ در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: باید در اولین گام تیم‌های تامین مالی را تقویت کرده و با تامین منابع مالی مورد نیاز، پروژه‌های در دست اجرا را به بهره‌برداری برسانیم.

وی نیز با تاکید بر دیدگاه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان درباره استفاده از توان و دانش فنی بومی، گفت: این رویکرد باید در صدر و اولویت‌های کار پتروفرهنگ قرار گیرد. ان‌شالله با بازنگری و بازمهندسی ساختار شرکت، به پیشبرد اهداف پتروفرهنگ کمک خواهیم کرد.

علیرضا بابازاده در کارنامه حرفه‌ای خود دارای این سوابق است: مدیر عامل پتروشیمی خراسان، مدیرعامل بنیاد علمی اقتصادی توانا، مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه دانش بنیان پیشگامان نوآوران دانا، عضو هیات مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران، نایب رئیس هیات مدیره شرکت بیمه ایران خوردو، مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت گسترش انرژی نوین از شرکت‌های تابعه ایدرو، رئیس هیات مدیره هلدینگ پیشگامان نفت دانا، رئیس هیات مدیره هلدینگ معدنی گنج آفرینان ایرانیان و رئیس هیات مدیره هلدینگ حکمت سرای ایرانیان.

راه اندازی و اجرای سرمایه‌گذاری‌های ریسک پذیر و توسعه کسب و کارهای دانش بنیان که منجر به تاسیس بیش از ۴۰ شرکت دانش بنیان شد و نیز احداث نیروگاه‌های برق مقیاس کوچک از دیگر سوابق اجرایی وی است.

وی همچنین در کارنامه علمی خود عناوینی چون عضویت هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از سال ۹۲ تا ۹۶، عضویت هیات علمی سازمان انرژی اتمی ایران از سال ۷۶ تا ۸۱ و استاد مدعو دانشگاه شهید بهشتی از سال ۸۸ تا ۹۴ را ثبت نموده است.

وی دانش آموخته دکترای تخصصی مهندسی انرژی از دانشگاه صنعتی امیرکبیر بوده و مدرک کارشناسی ارشد مهندسی انرژی و کارشناسی فیزیک خود را نیز از همان دانشگاه اخذ کرده است. وی نخستین دانش آموخته مهندسی گداخت هسته‌ای است که در دانشگاه امیرکبیر از رساله دکترای خود دفاع کرده است.

نگارش و چاپ بیش از ۴۰ مقاله علمی و ارائه بیش از ده سخنرانی در همایش‌های تخصصی بین‌المللی از سوابق علمی ایشان است.

Share :

لینک کوتاه :

https://www.sepehrenergy.com/?p=19977

اخبار اخیر