اخبار

IMG-20240309-WA0001

تجهیزات ویژه فرآیندی صنعت پتروشیمی از انحصار شرکت‌های اروپایی خارج شد

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ گفت: ساخت راکتورهای سنتز متانول برای نخستین بار در کشور بومی سازی تولید و آماده تحویل شده که با این اقدام ساخت تجهیزات ویژه فرآیندی صنعت پتروشیمی از انحصار شرکت‌های اروپایی خارج شد.

دکتر جواد زارع‌پور اظهار داشت: پس از اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشور عزیزمان در اکثر حوزه‌ها بویژه صنعت پتروشیمی شرکت‌های اروپایی علی رغم دریافت پیش پرداخت ساخت تجهیزات ویژه فرآیندی پتروشیمی دنا هم راستا با سایر شرکای غربی خود اقدام به متوقف کردن ساخت یکی از حساس ترین و کلیدی ترین تجهیزات واحدهای متانول به نام راکتور سنتز نمود تا به این وسیله بتواند ضربه ای اساسی به پیکره صنعت اشتغال آفرین و ارزاور پتروشیمی کشورمان وارد نمود.

وی عنوان کرد: برای برون رفت از معضل به وجود آمده هلدینگ پترو فرهنگ با برگزاری جلسات متعدد و استفاده از توان و دانش نیروهای متخصص در این هلدینگ و با هدف هم افزایی درون گروهی به سراغ شرکت دانش بنیان ماشین سازی اراک از شرکت‌های وابسته صندوق ذخیره فرهنگیان با بیش از نیم قرن سابقه صنعتی سازی رفت و عملیات ساخت و تجهیز راکتورهای فوق سنگین تولید متانول پتروشیمی‌های دنا و سیراف نیز به این مجموعه دانش بنیان واگذار گردید.

دکتر زارع‌پور ابراز کرد: خوشبختانه با تلاش‌ها و مجاهدت‌های متخصصین شرکت ماشین سازی اراک و همکاری متخصصان هلدینگ پترو فرهنگ، ساخت راکتورهای سنتز متانول برای نخستین بار در کشور بومی سازی تولید و آماده تحویل شده که با این اقدام ساخت تجهیزات ویژه فرآیندی صنعت پتروشیمی از انحصار شرکت‌های اروپایی خارج و از خروج میلیون‌ها دلار ارز از کشور جلوگیری شد.

مدیرعامل و‌ نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ افزود: آیین رونمایی و تحویل راکتورهای فوق سنگین تبدیل گاز سنتز به متانول روز شنبه ۱۹ اسفندماه با حضور مسئولان کشوری برگزار خواهد شد.

دکتر زارع‌پور تاکید کرد: پترو فرهنگ در ۶ ماهه اخیر با توجه به سیاست‌های کلی نظام و همچنین ابلاغ سیاست‌های کلی تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری، حمایت از ساخت داخل را تکلیف دانسته و در این راستا تاکنون اقدامات مثبتی انجام شده است.

وی یادآور شد: استفاده از تجهیزات ساخت داخل از جمله تجهیزات کلیدی کوره پرایمری در اورهال شرکت‌های تابعه از جمله سبلان و کیمیای پارس خاورمیانه مورد استفاده قرار گرفت و این تجهیزات تماما برای اولین بار توسط شرکت‌های سازنده ایرانی و دانش بنیان طراحی، ساخت و نصب شد.

Share :

لینک کوتاه :

https://www.sepehrenergy.com/?p=24064

اخبار اخیر