اخبار

baner-sepehr

ترکیب و بازده پرتفوی بورسی سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات

معاونت امور پرتفوی،  در راستای اتخاذ سیاست جدید در خصوص تغییرات در ترکیب پرتفوی بورسی گروه مالی سپهر صادرات و مصوبات کمیته سرمایه­ گذاری مقرر گردیده با توجه به اینکه حدود ۸۰ درصد از ارزش بازار را ۱۰ صنعت برتر به خود اختصاص داده ­اند، لذا شرکت گروه مالی سپهر صادرات نیز به منظور ایجاد نقدشوندگی مناسب و کسب حداقل بازدهی برابر با بازده بازار، حدود ۸۰ درصد از کل سرمایه گذاری­های خود را به سمت ۱۰ صنعت برتر بازار هدایت کرده و ۲۰ درصد باقیمانده نیز در صنایع با انتظار بازدهی بالاتر در نظر  گرفته شود.

 

در نتیجه استراتژی به کار گرفته شده از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان دهه دوم شهریورماه، مبلغ ۶۱۶.۷۶۱ میلیارد ریال سود تحقق­ نیافته ناشی از جایگزینی خرید سهام جدید با فروش سهام قدیمی حاصل شده است. در صورت عدم فروش سهام قدیمی، ۲.۱۷۹ میلیارد ریال سود تغییر قیمت و سود تقسیمی حاصل می­گردید در حالی که با خرید سهام جدید مبلغ ۲.۷۹۶ میلیارد ریال سود تغییر قیمت و سود تقسیمی کسب شده است.

 

سود تحقق یافته و سود نقدی حاصله از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان دهه دوم شهریورماه به شرح ذیل می­باشد:

 

سود حاصل از فروش سهام کوتاه مدت بورسی به مبلغ ۱۲.۷۸۶ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۰ و جهت دوره ۶ ماهه ۶.۵۱۶ میلیارد ریال در بودجه پیش­بینی شده که تاکنون مبلغ  ۹۳۷ میلیارد ریال ( ۲۲ درصد بیش از بودجه پیش­بینی شده ) محقق شده است.

 

سود ناشی از فروش سرمایه گذاری بلندمدت (عمدتا سهام وبصادر) به مبلغ ۷.۸۷۰ میلیارد ریال در بودجه سال ۱۴۰۰ پیش بینی شده که تاکنون مبلغ ۵۷۵ میلیارد ریال محقق شده است و الباقی در شش ماهه دوم محقق خواهد شد.

 

سود نقدی شرکت­های بورسی به مبلغ ۲.۱۹۸ میلیارد ریال در بودجه پیش بینی شده که تاکنون مبلغ ۹۹۶ میلیون ریال محقق شده است، که گزارش فعالیت ماهیانهتا خرداد ماه ۱۴۰۰ درسایت کدال منتشر شده و عملکرد شهریور ماه نیز در چند روز آینده ارائه خواهد شد.

Share :

اخبار اخیر