اخبار

SPC_6542
باحضور سهامداران؛

مجمع عمومی عادی سـالیانه شـرکت صنایع پتروشـیمی سـبلان برگزار شد

مجمع عمومی عادی سـالیانه شـرکت پتروشیمی سبلان، 10 آبان ماه 1401با حضور بهروز عباسی مدیرعامل، فرهاد جهانگیری قائم مقام و عضو هیئت مدیره به ریاست علی لطفی و به دبیری مهندس محـمـد زالـی مدیــرعامل سبلان برگزار شد و صورت‌های مالی این شرکت مورد تایید قرار گرفت.

مهندس زالی در این مجمع با قدردانی از همراهی همه کارکنان و سهامداران گفت: علی‌رغم همه دشواری‌هایی که در این یک سال مالی گذشته داشتیم اما به لطف خدا و با تلاش کارکنان و حمایت سهامدار محترم، توانستیم تا حدود زیادی بر این موانع غلبه کنیم و حداکثر تولید ممکن را در شرایط دشواری که همه می‌دانیم داشته باشیم.

مدیرعامل سبلان افزود: ماحصل این یک سال مالی با وجود تعطیلی‌های مکرر تولید 663735 تن متانول گرید AA بوده است.

زالی با اشاره به مسئله عدم تامین اکسیژن تصریح کرد: متاسفانه ما علی‌رغم افتتاح رسمی در خرداد سال 1400 به دلیل عدم تامین اکسیژن توسط شرکت دماوند انرژی عسلویه به مدت 6 ماه یعنی تا اواخر آبان سال 1400 از تولید بازماندیم و البته این روند در ادامه هم دچار مشکلاتی بوده است.

وی ادامه داد: به موازات این مشکل افزایش قیمت خوراک هم به شکل پلکانی آغاز شد که بسیاری از شرکت‌های پتروشیمی را دچار چالش کرد و هنوز هم این وضعیت ادامه دارد.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های داخلی برای بهبود شرایط استفاده کردیم تاکید کرد: ما در شرکت صنایع پتروشیمی سبلان از ابتدای کار، اعتماد به توان داخلی را سرلوحه کار خود قرار دادیم و بر همین اساس کارهای مهمی مانند خرید و تعویض کاتالیست‌های داخلی را انجام دادیم که اولین بار در کشور بود. علاوه بر این ما قراردادهایی را با دانشگاه‌های سطح اول کشور منعقد کردیم تا از دانش و ظرفیت‌های بومی کشور جهت افزایش بهره وری و کاهش هزینه های عملیاتی استفاده کنیم.

 

زالی همچنین فعالیت‌های دیگری مانند «پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه در سازمان»، «راه‌اندازی و تغییر زیرساخت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شبکه داخلی سازمان»، «طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان»، «برگزاری سمینار EXCAMP»، «اخذ موافقت با شرکت فراسکو به منظور انعقاد قرارداد 2 مخزن 60 هزار متر مکعبی جهت انبارش محصول و استفاده از اسکله‌های شرکت مزبور با قیمت رقابتی نسبت به شرکت مخازت سبز صادراتی عسلویه»، «بهینه‌سازی فرایند تولید متانول که منحر به کاهش بخار دریافتی، کاهش فلرینگ و هدررفت گازطبیعی شده است» از جمله کارهای انجام شده دانست.

مدیرعامل پتروشیمی سبلان یادآور شد: در صورتی که تامین اکسیژن توسط شرکت دماوند انرژی عسلویه واقعا به طور کامل انجام شود پتروشیمی سبلان آمادگی دارد تا به سرعت به ظرفیت کامل تولید برسد که در صورت تحقق این امر به معنای ارزآوری و سودآوری حداکثری برای سهامداران خواهد بود و می‌تواند به حل مسائلی مانند معوقات و دیون بانکی این شرکت نیز کمک شایانی کند.

 

در ادامه گزارش عملکرد مالی توسط حسابرس مستقل ‌و بازرس قانونی قرائت شد و صورت‌های مالی منتهی به مرداد 1401 به تصویب رسید. همچنین در پایان با تصویب مجمع عمومی، شرکت بهراد مشار به عنوان حسابرس مستقل و بازرس قانونی، و روزنامه اطلاعات به روزنامه رسمی شرکت صنایع پتروشیمی سبلان تعیین شدند.

Share :

لینک کوتاه :

https://www.sepehrenergy.com/?p=20984

اخبار اخیر