اخبار

محمد-علی-کریمیان
کریمیان: پیشرفت پتروشیمی دنا به 75 درصد رسید

مدیرعامل پتروشیمی دنا خبر داد؛ افزایش 60 درصدی راندمان بهره وری دنا طی 10 ماه

«در حالی پیشرفت پتروشیمی دنا از مرز 75 درصد می گذرد که راندمان کلی شرکت طی 10 ماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش یافته و تجلی باور و کار جهادی به منصه ظهور رسیده است.»

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی دنا گفت: « در مدت 10 ماه از گذشت تغییرات مدیریتی در این شرکت با یک برنامه ریزی مدون بیش از 7 درصد پیشرفت کلی پروژه و 60 درصد افزایش راندمان طرح در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت شده است. تجلی باور و کار جهادی در شرایط فعلی کشور، افزایش تولید و ایجاد اشتغال است که با افتتاح دنا این مهم را به منصه ظهور خواهیم رساند».

مهندس محمدعلی کریمیان افزود: « در حال حاضر بیش از 30 شرکت داخلی در پتروشیمی دنا به صورت مستقیم مشغول فعالیت هستند که نقش مهمی در موفقیت های شرکت دنا بالاخص پس از بدعهدی شرکت های طرف قرارداد در پی تشدید تحریم های ظالمانه داشته اند. شرکت ماشین سازی اراک نمونه ای غرورآفرین از این دست بوده که با خودباوری خیره کننده خود متعهد به ساخت تجهیزات خاص متانول گردیده و ایران اسلامی را از وابستگی به شرکت های سازنده این تجهیزات بی نیاز نموده است. در این بین نه تنها پیشرفت شرکت ادامه داشته بلکه افتخار بزرگتری نصیب کشور شده که گسترده شدن ریشه باور ملی در سپردن کارهای بزرگ به متخصصان داخلی است».

وی در ادامه با اشاره به رویکرد نو در سفارش گذاری های جدید و ساخت تجهیزات ویژه این پتروشیمی اظهار داشت: « در ادامه سیاست حمایت از تولید کنندگان داخلی، بیش از 15 هزار میلیارد ریال تجهیزات داخلی سازی شده که از میان 3 هزار میلیارد ریال از تجهیزات دریافت شده است. همین داخلی سازی از خروج نزدیک به 40 میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری کرده است».

کریمیان در پایان گفت: « در حال حاضر بیش از 1000 نیروی کاری در پروژه مستقر هستند و پس از افتتاح طرح نیز شاهد ایجاد 260 شغل مستقیم و بیش از 700 شغل غیر مستقیم خواهیم بود. “حمایت از تولید کنندگان داخلی”، “واگذاری کار به شرکت های دانش بنیان” و همچنین “ایجاد اشتغال”، سه فاکتور اساسی در برنامه ریزی های شرکت است که هم راستا با نامگذاری سال 1401 پیگیری شده و ادامه خواهد یافت».

پتروشیمی دنا با ظرفیت سالانه تولید 1 میلیون و 650 هزار تن متانول، دومین شرکت زیر مجموعه هلدینگ انرژی سپهر پس از پتروشیمی سبلان است که وارد فاز تولید خواهد شد.

Share :

اخبار اخیر