اخبار

IMG_4479
مجمع عمومی عادی سـالانه هلدینگ انرژی سپهر برگزار شد

مدیرعامل: چهار طرح انرژی سپهر تا سال 1404 به بهره برداری می رسد

مجمع عمومی عادی سالیانه هلدینگ انرژی سپهر، 25 آبان ماه 1400 با حضور بهروز عباسی مدیرعامل، فرهاد جهانگیری قائم مقام، محمدجواد شریفی عضو و محمدهاشم رکن تهران رئیس هیئت مدیره هلدینگ و عباس نعیمی قائم مقام گروه مالی سپهر صادرات برگزار شد. در این جلسه امیر انـــباردار به عنوان رئـیس، عــباس اصــــغری و حســن محــمودی به عنوان نُظار حضور داشتند. محمد زالی، محمد علی کریمیان، حسن ذوالفقاری، محمدعلی غریب دوست، محمدطاهر شفیعی و محسن روشندل، مدیران عامل شرکت های تابعه انرژی سپهر، دیگر حاضران در این جلسه بودند.

مدیرعامل انرژی سپهر در این مجمع با بیان اینکه برنامه ریزی های مبسوطی در خصوص افتتاح تمام پروژه های هلدینگ انجام گرفته، گفت: تا ابتدای سال 1404 تمام پروژه های انرژی سپهر شامل پتروشیمی های دنا، سیراف و شیمیایی لاوان و همچنین هتل 9 طبقه شرکت قطب تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. حجم سرمایه گذاری ارزی انرژی سپهر در این چهار  پروژه 1،302 میلیون یورو و ریالی 83،711 میلیارد است که زمینه اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بیش از 6 هزار نفر را فراهم می کند.

دکتر بهروز عباسی در ادامه گفت: پتروشیمی سبلان در اردیبهشت ماه سال جاری به بهره برداری رسید اما باتوجه به مشکلات مربوط به تامین اکسیژن مورد نیاز طرح توسط شرکت دماوند ، تولید متانول با وقفه روبرو شد اما خوشبختانه در هفته گذشته با تامین اکسیژن شاهد تولید در سبلان هستیم. پتروشیمی دنا نیز با حدود 70 درصد و سیراف با حدود 50 درصد پیشرفت به ترتیب در سال های 1401 و 1402 آماده بهره برداری خواهند شد. هتل 9 طبقه و چهارستاره شرکت قطب نیز با حدود 28 درصد پیشرفت در سال 1402 و پتروشیمی لاوان نیز با حدود 15.8 درصد پیشرفت در 1404 به بهره برداری خواهند رسید اما این پایان کار برای هلدینگ نیست چراکه معتقدیم وجود ترکیب متوازنی از پروژه ها و شرکت ها، عامل حیات هلدینگ های سرمایه گذاری است، لذا شرکت انرژی سپهر در این راستا به دنبال تعریف طرح های جدید سرمایه گذاری به منظور جایگزینی با طرح های فعلی، پس از راه اندازی است.

وی اظهار داشت: پیشرفت 40.37  درصدی در سفارش ساخت تجهیزات ویژه فرآیندی طرح متانول سیراف و 45.04 درصدی دنا تا مهر 1400 و  اجرای 4000 مترمکعب عملیات بتن ریزی، 1500 تن عملیات نصب سازه فلزی9000 اینچ قطر  عملیات لوله کشی و 1900 تن عملیات نصب تجهیزات در طرح متانول سیراف نیز انجام گرفته است.

عباسی افزود: پیگیری تخصیص اعتبار اسنادی طرح متانول دنا به میزان 170 میلیون دلار پس از چهار سال نهایتا در سال جاری در مرحله مسدودی ارزی  قرار گرفته که می توان امیدوار بود با تزریق این مبلغ به پروژه شاهد تسریع پیشرفت دنا باشیم. تامین مالی طرح سیراف نیز در دستور کار قرار دارد و از سرگیری برداشت از اعتبار اسنادی به مبلغ حدود 29 میلیون یورو در پی توافق با ذینفع اول اعتبار اسنادی و همچنین انجام اولین انتقال LC با عاملیت بانک صادرات ایران برای  شرکت فاتح صنعت در طرح سیراف انرژی محقق شده است.

مدیرعامل انرژی سپهر اظهار داشت: شرکت شیمیایی لاوان با هدف تولید اوره و آمونیاک، سالهاست که درگیر مسائل سنواتی و حقوقی است اما خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته می توان امیدوار بود در سال جاری مشکلات سنواتی آن مرتفع و روند تکمیل ان در پیش گرفته شود. در این خصوص پذیرش اعاده دادرسی خاص (477) توسط ریاست وقت قوه قضائیه و  توقف اجرای حکم قبلی طرح شیمیایی لاوان انجام گرفته است.

عباسی با اشاره به تمرکز انرژی سپهر بر تامین مالی از بازار سرمایه اذعان داشت: پیگیری ورود شرکت سبلان به بازار سرمایه تا مرحله برگزاری پیش پذیرش انجام گرفته و پیش بینی می شود در سال آتی شاهد ثبت نماد سبلان در بازار باشیم.

عباسی، برنامه محوری را چراغ راه توسعه هلدینگ عنوان کرد و اظهار داشت: ترسیم  نقشه راه استراتژی و جهت دهی به برنامه های عملیاتی واحدها ی هلیدنگ و شرکت های زیرمجموعه، تشکیل شورای راهبردی و بروزرسانی برنامه راهبردی گروه با نگاه بلندمدت، بهبود نظام بودجه بندی هلدینگ و شرکت های تابعه، برگزاری مستمر کارگروههای مشورتی « تامین مالی، مالیاتی، بیمه و بورس» ، « حقوقی و قراردادها» و «فنی و بازرگانی»،  پیگیری احیاء طرح پتروشیمی گناوه دشتستان با هدف اخذ مجوز های لازم جهت تولید اوره و آمونیاک، انجام مطالعات امکانسنجی مقدماتی در حوزه زنجیره­های مختلف متانول براساس پیشنهادهای دریافتی از صاحبان دانش فنی و  پیاده سازی سیستم مدیریت یکپارچه (استاندارد IMS) در هلدینگ، دیگر برنامه های انجام گرفته در سال مالی گذشته بوده است.

در پایان این جلسه نیز صورت های مالی و گزارش هیأت مدیره به مجمع، تصویب و روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه رسمی سال مالی جدید انتخاب شد.

 

Share :

لینک کوتاه :

https://www.sepehrenergy.com/?p=19674

اخبار اخیر