اخبار

DCIM100MEDIADJI_0083.JPG

مشعل پتروشیمی سبلان روشن شد

همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، مشعل پتروشیمی سبلان روشن شد تا نخستین پتروشیمی هلدینگ انرژی سپهر به تولید متانول در ماه‌های آینده نزدیک‌تر شود.

بهروز عباسی، سرپرست و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ انرژی سپهر با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه مراحل نهایی تکمیل پتروشیمی سبلان در حال انجام است و مشعل این مجتمع امروز همزمان با سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با موفقیت روشن شد.

وی افزود: پیشرفت کنونی این پروژه به ۹۷.۱۸ درصد رسیده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تأمین اکسیژن مورد نیاز ازسوی تولیدکننده، متانول سبلان در بهار ۱۴۰۰ وارد سبد تولیدی صنعت پتروشیمی ایران شود.

سرپرست هلدینگ انرژی سپهر با اشاره به اینکه در گذشته تمرکز منابع تولید شامل مواد اولیه، سرمایه انسانی و همینطور سرمایه مالی در کشور سبب رشد پروژه‌های پتروشیمی در ایران شد، تصریح کرد: خوشبختانه اکنون عنصر چهارم تولید که «فناوری» است نیز دست‌یافتنی شده و در همین پروژه سبلان، با بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز، گامی نوینی در عرصه خودکفایی برداشته شد.

عباسی با تاکید بر خودکفایی در حوزه فناوری پتروشیمی اظهار کرد: برنامه‌ریزی گام به گام برای دستیابی به دانش حداکثری در صنعت پتروشیمی این نوید را می‌دهد که در سال‌های آینده با رشد فزاینده‌ای بتوانیم ۲ پتروشیمی دیگر زیر مجموعه این هلدینگ؛ دنا و سیراف را به بهره‌برداری برسانیم و در مجموع، ۵ میلیون تن متانول را به تولیدات سالانه پتروشیمی ایران اضافه کنیم.

هلدینگ انرژی سپهر با سهامداری ۱۰۰ درصدی ۳ پتروشیمی سبلان، دنا و سیراف، بیش از ۴۶۰۰ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

Share :

اخبار اخیر