اخبار

9574510_702
مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما: ( فیلم)

نخستین راکتور فـوق سنگین تـولیـد گـاز سنـتز در عسـلویه نـصب شد

اولین راکتور فوق سنگین ۲۴۰ تنی تولیدگاز سنتز ساخت ایران در پتروشیمی دنا یکی از بزرگترین مجتمع‌های تولید متانول کشور نصب شد.

مدیرعامل پتروشیمی دنا در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها در سال‌های اخیر از طرف کشور‌های اروپایی، قرارداد‌هایی را با شرکت‌های داخلی و دانش بنیان‌ها برای ساخت تجهیزات منعقد کردیم.

 

حسین هاشمی ادامه داد: یکی از این تجهیزات که برای نخستین بار در کشور و در کارخانه ماشین‌سازی اراک ساخته شد، راکتور تولید گاز سنتز به عنوان قلب تپنده پتروشیمی است.

 

وی افزود: تا کنون ۵ راکتور به پتروشیمی دنا حمل شده و ۷ راکتور دیگر نیز تا پایان سال به دست سازندگان داخلی نصب می‌شود.

 

مدیرعامل پتروشیمی دنا گفت: تکمیل این مجتمع پتروشیمی در سفر سال گذشته ریاست جمهوری به استان مورد توجه قرار گرفت و و زمان رسیدن به تولید و راه‌اندازی پایان سال آینده است.

 

وی پیشرفت کلی پتروشیمی دنا را ۸۰ درصد عنوان کرد و گفت: با تکمیل و راه‌اندازی این مجتمع پتروشیمی سالانه یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن متانول گرید A تولید خواهد شد.

 

هاشمی گفت: خوراک پتروشیمی دنا سالانه هزار و ۳۰۶ میلیون متر مکعب گازطبیعی و ۵۲۰ میلیون متر مکعب اکسیژن است که از پتروشیمی دماوند تامین می‌شود.

 

وی بیان کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای ساخت این مجتمع پتروشیمی ۲۸۸ میلیون یورو به صورت ارزی و ۴ هزار میلیارد تومان به صورت ریالی است.

 

پتروشیمی دنا در فاز ۲ پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی عسلویه واقع شده است.

 

Share :

اخبار اخیر