اخبار

Ahangari-ozlq8apzuuoabbndhzgu9yzjmv9ihulsuuob116rsk
مدیرعامل پتروشیمی سیراف انرژی:

پس از 26 ماه بزرگترین محموله لوله های وارداتی بخش فرآیندی پروژه ترخیص شد

 

« از سال 96 ترخیص 55 محموله از تجهیزات این شرکت در گمرک متوقف شده بود و تقریبا عمده آنها مشمول اموال تملیکی گردیده بود. تأخیر در تصمیم گیری، عدم تامین مالی و توقف ترخیص کالاها طی این مدت از عوامل مهم تحمیل خسارت های عمده به شرکت است. با مساعدت هلدینگ انرژی سپهر و تامین منابع لازم و همت تیم بازرگانی و سایر عوامل اجرایی طی رایزنی ها و پیگیری های انجام شده از ابتدای سال جاری ترخیص این تجهیزات آغاز و 19 محموله از آنها وارد سایت این شرکت شده است».

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی سیراف انرژی، مدیرعامل این شرکت در خصوص آخرین وضعیت ترخیص تجهیزات وارداتی این پروژه از گمرک گفت: «در پی عدم برنامه ریزی مناسب در اجرای به موقع ترخیص تجهیزات این پتروشیمی و توقف طولانی مدت این پروسه، پس از گذشت بیش از 26 ماه ترخیص و بارگیری بزرگترین محموله لوله های وارداتی بخش فرآیندی به مقصد این پتروشیمی انجام گرفت».

مهندس محمدطاهر آهنگری افزود: «این لوله ها شامل 288 پکیج به وزنی بیش از 824 تن است که تاکنون بیش از 250 پکیج آن وارد سایت شرکت شده و در حال تخلیه در محل انبارهاست و در آینده ای نزدیک شاهد نصب آنها توسط پیمانکار داخلی در بخش فرآیندی این پروژه خواهیم بود».

وی همچنین در ادامه با اشاره به فعالیت انبار اختصاصی گمرک این شرکت به عنوان اولین انبار اختصاصی استان بوشهر گفت: «با راه اندازی این انبار شاهد کاهش چشمگیر هزینه های گمرکی و ترخیص تجهیزات بوده و تاکنون 5 محموله ترانزیتی به ارزش بیش از 4 میلیون یورو وارد این انبار شده تا ترخیص قطعی آن ها صورت پذیرد.»

آهنگری با بیان اینکه، با عزم جدی پیشرفت و تکمیل پروژه را دنبال می کنیم، اظهار داشت: «در سنوات گذشته تصمیم گیري در خصوص کالاهاي مسیر بحرانی پروژه با تاخیر فراوان روبرو بوده اما هم اکنون روند فعالیت های اجرایی سیراف انرژی جان تازه ای گرفته و تلاش مدیران مجموعه بر این است تا ضمن مرتفع ساختن مشکلات گذشته، در آینده ای نزدیک مراحل تکمیل این پروژه را به پایان برسانند».

Share :

لینک کوتاه :

https://www.sepehrenergy.com/?p=12568

اخبار اخیر